tjuva tjuvar!

Gissa vart jag är om dagarna?
 
För inte är jag inne inte. Inte ens idag, när det fullkomligen öser ner regn.
För i växthuset regnar det ju inte! Där är det istället mysigt att lyssna på regnpickandet.
Sådär fridfullt liksom.
 
Men sitter jag där och latar mig?
Nope!
Jag har tom slängt ut alla stolar och bord. Åtminstone tillfälligt. Får inte plats. Har inte ro att sitta ner ändå..
Har på tok för mycket plantor!!
Nu måste alla tomatplantor börja tjuvas och planteras ner i bäddar. Och har man runt 40 plantor så är det lite jobb...
Lillfjant har inte riktigt vart samarbetsvillig de senaste 2 dagarna, utan är mest arg och trött.
Det blir så när han inte sover så bra.
Tänder och fanskap på gång igen......
 
Eftermiddan blir det utvecklingssamtal, Tuva ska byta dagisgrupp efter sommarlovet. Sen drar vi mot staden och handlar mat. OCh en vaxduk till utebordet.
Allt matkladd på det fina träbordet är inte så kul att reda efter.....
Och stövlar till Tuva. Det håller inte att bara ha ett par. Ett par hemma, och ett par på dagis måste det vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0