30+

Det här med att fylla år när man är vuxen, åtminstone ska föreställa vuxen. Men man kanske är det när man fyller fina 31 år.
Ingen ålderskris inom sikte. Kriser hade jag nog av förra året. Men jag har ändå reflekterat över åldern. Och kom ganska så lätt fram till att jag hellre är 30+, än 16 år.
Jag vet numera vem jag är, har allt mitt på det torra, har en bra plan för närmsta 3 åren.
Så livet är ganska gött. Lite småskavanker som ska ordnas bara...
 
Födelsedagen, som inföll i fredags, gick ganska lugnt förbi. Dock inte obemärkt!
 
Dagen började med gos med barnen och vi drog in till affären för att köpa massa mumsigheter till kvällen.
Därefter lämnas de små hos mormor o morfar där de får sova!
 
Sen är jag fri. Då passar jag på att köra ett yogapass, och sen ge mig själv en present!
 
 
 
Den på ryggen fanns sen 2 år tillbaka, fast betydligt mindre. Den fick växa! Foten är helt ny. De vackra krumelurerna är på sanskrit: The mind is Everything, what you Think you become.
 
Citat av Buddha.
Jag har ju som motto "Du har det som du tar det". Alltså att allt beror på hur man hanterar saker. Ser man livet ljust blir livet ljust. Och jag kan behöva en påminnelse om det ibland.
Och eftersom jag alltid går barfota så kan ju foten lika gärna vara lite finfin!
 
Ganska perfekt present va?!
Av min älskade fick jag en jättefint halsband och blommor. Av päronen en kaffebryggare.
 
Sen fortsatte kvällen bra med god mat i massor (tapas!!!) och film.
Och sen då, sen sov jag i 12 timmar i sträck!
 
Helt enkelt den perfekta födelsedagen!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0