på jakt!

 Jag trodde inte att Vide skulle behöva några större vinterinköp.
Men nu när jag tittat mer noggrant på vad vi har här hemma så inser jag att vi behöver overall, kängor och mössa.
så ja, typ allt då med andra ord...
 
Men jag traderar för fullt, och har även hittat en par kavatkängor strl 20 för 80 spänn.
En overall budar jag på så jag hoppas jag vinner den.... Det får bli begagnat för hela slanten.
Det är surt när jag trodde han skulle kunna ärva Tuvas dojjor som hon hade när hon var 1,5 år. Men dom blir för stora.... Kanske funkar i slutet av vintern.
 
Även en overall hade vi, en som vi fått. Men den visa sig vara ganska så usel.
Eller egentligen var den väl bra. För ett barn som sitter i vagnen.
Det gör inte Vide. Han ska ju vara med och härja i snön han!
Även om han inte kommer briljera med sitt gående i michelinutstyrsel i kombo med massa snö så kommer han ändå vara med i snöbuset så gott det går. Och då måste han ha vettiga kläder på sig!
Men de flesta overaller i strl 80 är just såna där "sitta-i-vagnen-kläder". Duger icke!!
 
Tur att det är en sån bra begagnatmarknad nu för tiden!!
Det gillas!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0